Mats tankar om Telia

Mats tankar och åsikter om Telia

21 maj 2005

Telia misslyckades igen!

Det börjar bli lite tjatigt att kverulera om Telia och det känns inte kul att klägga ner bloggen med Telia. Jag har därför skapat en separat blogg, Mats tankar om Telia, där Teliainläggen kommer att hamna. Händer det något "extra speciellt" med Telia, så hamnar inläggen även i Mats tankar, annars enbart i den nya bloggen.

Telia har skapat en ny mobilportal, SurfPort. Där har de gjort reklam för att man ska kunna se på TV i mobilen. Jag provade tidigare med "äldre" inslag och det fungerade (riktigt bra till och med).

I går så skulle jag nyttja det för första gången "på riktigt" för att se TV4s nyhetssändning kl 2200 (eftersom jag inte hade någon TV tillhands).

När jag valde alternativet "Titta på TV4 (gratis)" så fick jag edera en "timeout" eller enbart en vit sida. Med tanke på hur mycket Telia gjort reklam för detta med TV i mobilen, så kan man ju bara sucka. Visserligen så är adressen en TV4-adress men det är ju Telia som gör reklam för den och som borde sett till att det fungerar innan man gör reklam för en sådan tjänst.

Det skulle för övrigt inte förvåna mig om det är Telia som levererat tekniken, för det är ju en bra förklaring till att det inte fungerar.

2 Kommentarer:

At 21 maj, 2005 13:38, Blogger Karin skrev...

Hahahah,

jag ska starta en blog som heter "Karins tankar om kvinnoprästmotståndare".

Alltså, håller med!

 
At 22 maj, 2005 18:43, Blogger Mats skrev...

;-) Den ser jag fram emot. Kommer säkert att vara läsvärd!

 

<< Hem